Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility דלג לתוכן

באיסור בא לידו – גפ"ת בבא מציעא כא

באיסורא אתא לידי: מדוע מי שמרים אבידה עם סימן על מנת להחזירה נחשב כאדם שהאבידה באה לידו באיסור? (בבא מציעא כא, כו, וב"ק סו)

אם מצאתי מעיל ברחוב וניסיתי להחזיר אותו לבעליו האם אצטרך לשמור עליו בבית עד שיבוא אליהו אפילו שברור שהתיאש ממנה? זוהי שיטת הרמב"ן בסוגיתנו. למה הרמב"ן חושב כך? ולמה הסוגיה קוראת לאדם צדיק שמנסה להשיב אבידות אדם שהרים אבידה באיסור "באיסורא אתא לידיה". ומה חשב התוספות? ומה ההלכה? נענה על הכל חוץ מעל ההלכה. ובשבוע הבא בלי נדר נכנס גם להלכה. הצטרפו אלינו להכיר דיון קלאסי ומרתק של הראשונים על הדף שלנו.

גפ"ת: גמרא פירושים תוספות שיעור עיון בשיתוף עם ישיבת דרישה

להאזנה לשיעור:

לצפייה:

Rabbanit Yael Shimoni

הרבנית יעל שמעוני היא סגנית ראש ישיבת דרישה ורמי"ת. היא מנהלת מיזם "משיבת נפש – נשות תורה עונות כהלכה" מענה הלכתי רוחני באינטרנט של רבניות בית הלל. אומנית פלסטית – חברת קבוצת האומנות "סטודיו משלך", ומציגה בתערוכות ברחבי הארץ. למדה שלוש שנים במכון למנהיגות הלכתית במדרשת לינדנבאום, שש שנים בבית המדרש במגדל עוז ושנתיים במכון התלמודי הגבוה 'מת"ן'. בעלת תואר BFA באומנות מהאקדמיה "בצלאל', BED בהוראת תושב"ע ומחשבת ישראל במכללת הרצוג ולקראת סיום תואר שני בהוראת מחשבת ישראל במכללת הרצוג. מתגוררת באלון שבות, נשואה לשמואל ואם לארבעה ילדים.
גלול כלפי מעלה