יחידת הוראה
היחידה תעסוק במחשבה על סדרי עדיפויות. בבסיס הסוגיה עומדת ההבנה שלאדם יש משאבים מוגבלים של זמן ושל השקעה. מאידך, אדם מעוניין להשקיע משאבים על מנת להשיב את החפצים אליו. השאלה שעלינו לשאול היא למעשה כמה משאבים אנחנו מוכנים להשקיע, והאם ישנה נקודה מסוימת שבה נעדיף לוותר על משהו שרצינו בו (במקרה הז: על רכוש ששייך לנו), משום שהדבר כבר דורש השקעה רבה מדי. ננסה לבחון יחד עם התלמידות אילו דברים בחיים שלנו הם "קב בארבע אמות”: דברים הדורשים השקעה מרובה בשביל תועלת מועטה מדי. על אילו דברים כדאי לנו לוותר משום שהמחיר שלהם גבוה מדי, בין אם המחיר הוא זמן, מאמץ, או הפסד של משהו אחר. נוכל גם להזכיר כאן שמשאבים הם דבר גמיש: ישנן תקופות שבהן הזמן שלנו יקר יותר מאשר בתקופות אחרות (מה שמכונה בסוגיה "מכנשתא דבי דרי”), ובהתאם התועלת שנדרוש כדי להשקיע את הזמן הזה תצטרך להיות גבוהה יותר.
נשאל את הבנות: כמה הייתן מוכנות להרוויח לשעה עבור עבודה מסוימת (נניח בייביסיטר)? האם בתקופת החופש הגדול הסף נמוך יותר? ובתקופת בגרויות כשאתן זקוקות לזמן הזה כדי ללמוד הוא יהיה גבוה יותר?
נסביר: ביחס הזה שבין עלות לתועלת בדיוק תעסוק הסוגיה שלנו היום.
להעמקה ולדיון:
הכי דמי- הכי דמי הוא למעשה שאלת בירור, שאלה שמנסה להבין לאיזו סיטואציה המשנה מתייחסת. ישנם סוגים שונים של שאלות בירור: הן יכולות להיות ספציפיות על מילה או מונח, ויכולות להיות שאלות על סיטואציה וכדו’. אפשר לקרוא עוד על שאלות בירור כאן
ר’ יצחק- אמורא ארצישראלי שחי בדור השלישי שירד מספר פעמים לבבל ומוזכר פעמים רבות בתלמוד בבלי.
עוקבא בר חמא- אמורא בבלי שחי בדור הרביעי. אנו מוצאים אותו דן בהלכה עם רב נחמן שהיה רבו ככל הנראה, עם חבריו אביי ורבא, ועם אמורא צעיר יותר – רב הונא בריה דרב יהושע.
ביצירת חשבון עוד היום ניתן לעקוב אחרי ההתקדמות שלך, לסמן מה למדת, ולעקוב אחרי השיעורים שמעניינים אותך.
פעולה זו תסיר את כל הפריטים בחלק זה כולל ההתקדמות וההיסטוריה. שימי לב: לא ניתן לשחזר פעולה זו.
תאבד/י את כל ההתקדמות או ההיסטוריה הקשורות לפריט זה.