באיסורא אתא לידי: מדוע מי שמרים אבידה עם סימן על מנת להחזירה נחשב כאדם שהאבידה באה לידו באיסור? (בבא מציעא כא, כו, וב”ק סו)
אם מצאתי מעיל ברחוב וניסיתי להחזיר אותו לבעליו האם אצטרך לשמור עליו בבית עד שיבוא אליהו אפילו שברור שהתיאש ממנה? זוהי שיטת הרמב”ן בסוגיתנו. למה הרמב”ן חושב כך? ולמה הסוגיה קוראת לאדם צדיק שמנסה להשיב אבידות אדם שהרים אבידה באיסור "באיסורא אתא לידיה”. ומה חשב התוספות? ומה ההלכה? נענה על הכל חוץ מעל ההלכה. ובשבוע הבא בלי נדר נכנס גם להלכה. הצטרפו אלינו להכיר דיון קלאסי ומרתק של הראשונים על הדף שלנו.
גפ”ת: גמרא פירושים תוספות שיעור עיון בשיתוף עם ישיבת דרישה
להאזנה לשיעור:
לצפייה: