חיפוש

זבחים


0 דף יומי
Select a page number
מציג 0 מתוך 0

איך הדרן עוזרת לך ללמוד?

שיעור לכל דף

שיעור יומי (כ-40 דק’) עם הרבנית מישל פרבר, מתוך ארכיון הדף היומי. בגובה העיניים, בלי לוותר על עומק ומשמעות.

תזכורות מותאמות אישית

רוצה להתמיד? קבעי לעצמך תזכורות ועדכונים שיזכירו לך ללמוד, מתי שנוח לך.

העמקה 

נתקלת בנושא מסקרן בתוך המסכת? שיעורי "עוד על הדף” יוכלו לפתוח לך עוד זוויות, עם פרשנויות, תכנים ותובנות מפי נשים.

מילון מושגים 

לא בטוחה לגבי ביטוי או מושג? המילון שלנו כאן בדיוק בשביל הרגעים האלה, הסברים קצרים, פשוטים, שתוכלי להבין בשנייה ולהמשיך הלאה בלימוד.

האם המסכת מתאימה לי?

האזיני להקדמה של ד”ר איילת הופמן ליבסון, וגלי אם את מתחברת.

סיום מסכת = חגיגה!

השלמת מסכת? זה הזמן לציין ולהודות בעזרת מדריך ה”סיום” שלנו, תוכלי לחגוג את ההישג וההתמדה עם המשפחה והקהילה.

שאלות ותשובות

איך אני מתחילה?

לחצי על "התחילי עכשיו”, הירשמי (בחינם), והתחילי לסמן דפים שנלמדו, התקדמות, תזכורות. 

אפשר גם בלי להירשם?

כן, אבל הרשמה עוזרת לך לעקוב, להתמיד ולהפוך לחלק מקהילת הלומדות של הדרן.

לא למדתי גמרא אף פעם. כדאי להתחיל פה?

בוודאי. את לא צריכה "רקע”. כל אחת התחילה באיזשהו דף. תוכלי לבחור מסכת שמתאימה למתחילות או להציץ בקורסים שלנו שמכינים אותך ללימוד.

איך אני מתמידה?

בחרי זמן קבוע, התחילי במסכת שמדברת אלייך  ומשם המסע יפתח. אנחנו איתך.

אפשר לעשות "סיום”?

כמובן. סיום מסכת שלמה הוא רגע מרגש במיוחד ואנחנו נלווה אותך גם פה. טקסטים, רעיונות, השראה, הכל כבר מוכן לך. לך נותר רק ללמוד.

חינם לגמרי?

כן. אנחנו מאמינות שלימוד גמרא שייך לכל אחת. כל התכנים פתוחים, זמינים ונגישים ומועברים על ידי נשים תלמידות חכמות לקהילת נשים בארץ ובעולם שלומדות בדיוק כמוך.

אז מה נשאר?

רק להתחיל (:


השלמת מסכת? חגגי סיום!

זה לא סתם עוד ציון דרך – זה רגע של ניצחון והתמדה, של עומק, של חיבור.

איך נראה סיום?

קריאת טקסט `הדרן` , דברי תורה וכמובן גם קצת כיבוד וסעודה סביב השולחן.

רוצה לדעת איך עושים את זה?

מילון למסכת זו

כל מסע מתחיל בשפה. כאן תמצאי הסברים פשוטים למונחים ומושגים שכדאי להכיר ומופיעים במסכת הזו.

כושר שעת

הזמן שבו הקרבן היה ראוי להקרבה או לאכילה. למשל, ,כב ששנול בברי אא בבהמש ננפס ההו
ככב ששהית לל ששע ככוש, לעומת תבש שנולד דעל לום םמעולם םא איתה הו ועת תושר.

מתירים

המעשים שמאפשרים לאכול קרבן, למשל זריקת הדם.

דחוי

קרבן שלא ניתן להקריבו, משום שהיה בו פסול מסוים בעת שהוקדש לקרבן או בזמן שעבר בין
הקדשתו לבין ההקרבה בפועל, ,ג אא פפסו זז ככב חחל. כך ךמשל לבש שהיה העל לום
םשהקדישו וותו, ו , איאיבר שקשקפ מהמהמז בגבג החהח ולו ניני להלהקרי שוש.

מליקה

הפעולה המקבילה לשחיטה בקרבנות עוף. הכהן מחזיק את העוף וחותך את עורפו בציפורן, ביד אחת. מליקה היא פעולה שנעשית רק בקרבנות. עופות שנשחטים על מנת לאכלם חולין (לא במסגרת קרבן) נשחטים מהצוואר, בדומה לבהמות.

אימורים

החלקים הפנימיים של הקרבן, שאותם מקטירים על המזבח.

יוצא

קרבן או חלקים מקרבן (איברי הקרבן או דמו) שיצאו מחוץ לאיזור שבו הם אמורים להיות מוקרבים או להיאכל. גם פעולה זו אוסרת את הקרבן לאכילה (ולהקרבה), אך לא באיסור כרת.

חוץ למקומו

מחשבה שהכהן חושב במהלך אחת מארבע העבודות בה הוא מתכוון להקריב או לאכול את הקרבן מחוץ למקום שבו אמורים לעשות זאת (ירושלים או בית המקדש, כפי שפורט בהגדרת "קדשי קדשים” ו”קדשים קלים”). מחשבה זו פוסלת את הקרבן לאכילה ולהקרבה, אם כי לא באיסור כרת.

נותר

קרבן או חלק מקרבן שנותר כשזמן האכילה שלו עבר. את הנותר אסור לאכול, והעובר על איסור זה עונשו כרת.

פיגול

מחשבה שחושב הכהן במהלך אחת מארבע העבודות (ורק אחת מהן), בה הוא מתכוון לאכול את הקרבן או להקריב אותו לאחר שעבר הזמן שבו מותר לעשות זאת. מחשבה כזו נקראת מחשבת פיגול, והיא אוסרת את הקרבן לאכילה באיסור כרת.

לשמה

במהלך ההקרבה על הכהן להתכוון באופן פעיל להקריב את הקרבן עבור המקריב, ולשם הקורבן הספציפי , לשם ה’, לשם אישים, לשם ריח ולשם ניחוח. כהן שחושב במהלך אחת מארבע העבודות ‘מחשבת שלא לשמה’, כלומר מקריב את הקרבן עם כוונה אחרת  – למשל מקריב קרבן חטאת לשם אשם, פוסל את הקרבן.

רוצה לעקוב אחרי התכנים ולהמשיך ללמוד?

ביצירת חשבון עוד היום ניתן לעקוב אחרי ההתקדמות שלך, לסמן מה למדת, ולעקוב אחרי השיעורים שמעניינים אותך.

לנקות את כל הפריטים מהרשימה?

פעולה זו תסיר את כל הפריטים בחלק זה כולל ההתקדמות וההיסטוריה. שימי לב: לא ניתן לשחזר פעולה זו.

ביטול
מחיקה

האם את/ה בטוח/ה שברצונך למחוק פריט זה?

תאבד/י את כל ההתקדמות או ההיסטוריה הקשורות לפריט זה.

ביטול
מחיקה